Wednesday, January 12, 2011

Hasil keBOSANan


Happy Thursday yaw
Hari ni aku tak ada kelas MAKA dgn GEMBIRA dan RIANGnya aku bawak cik Tengku Lappy Bt Tengku Hp g sekolah bersama-sama dengan aunty BB..mari berblogging yeahhh
Dah lama aku tak on9 tahap kentang terbakar.Banyak story kawan2 aku yang dah aku tertinggal haihhh:(
Ini lah masanya..dalam bilik guru bersaksikan Cikgu Kamal(duduk belakang aku) aku membuka blog lalu dengan lincahnya aku menaip (sementara idea tgh berlumba-lumba nak keluar)
Apa yang aku nak cerita kali ni pasal keTENSIONan aka keSEWELan aku dengan subjek ENGLISH.Aku boleh la dianggap bidan terjun sebab sampai je Labuan diorang suruh aku ajar English.Itu BUKAN OPTION aku~~~~

Biar la aku jujur jujir mengaku yang ENGLISH aku ni tak la sehebat Paris Hilton.Cukop sekadar sehebat Parit Hillten..haha..ENGLISH aku jaoh ke longkang bhai~~
Mana mungkin aku boleh ajar kanak-kanak riang Labuan ni~~~
DAN ketika ni aku kena buat lesson plan ENGLISH untuk esok...GILA~~SASAU~~MEROYAN~~MUNTAH HIJAU~~
Setiap kali aku buka buku lesson plan aku akan tengok Tengku Lappy dan on FB.
TAMBAHAN aku sangat mengantuk..zZZz..oh tilam disaat ini ku perlukan mu sayang..hakhak

Cabaran betul jadi pendidik..bila dah bergelar cikgu mesti orang akan ingat yang cikgu ni penuh dgn ilmu di dada..pandai (bukan aku kata la orang yg kata)..erkkk..aku sgt tak setuju!!!tak semua cikgu pandai...tak semua cikgu boleh mengajar apa apa subjek~~
Ambil contoh aku la..aku dah give up nak ajar English sebab lidah aku lidah MELAYU bukan MAT SALEH (jujur ni weh..tak tifoooo taw~).Sambal belacan makanan aku bukan spageti..so nampak sgt aku ni berjiwa keMELAYUan kan??hahaha
DAN pada hari ini bersamaan 13 Januari 2011 aku sedang dilanda "sakit rumah" yang amat sangat..sukar dirawat...huaaaa:(.aku mahu pulang
Tiba-tiba aku rindu nak keluar berjalan jalan dengan family DAN Mista Babugee~~sheshhh...


P.S:bila aku nak start buat lesson plan untuk kelas ENglish esok??aku nak ajar apa??aku nak cakap apa??HARUS aku sediakan skrip..Jangan terkezuttt kalau aku dapat anugerah penulis skrip terbaik dekat Festival Filem Malaysia tahun depan \m/

2 comments:

Lady Ya-alif-nuN said...

owy yeah...
aku menaip coment di sekolah lepas hbis kelas td...

kencang wei nk ngajo org ckp omputih ni...

bukn je terbelit...terjerut pon buleh!!!!!!!!!!

dD said...

PLUS terkentot~~~