Wednesday, January 19, 2011

hari ini dalam sejarah~~

19.1.2011
Datang sekolah tiba2 ada kertas warna pink atas meja aku

Nama:Noor Adelia Ahmad Othman
Kelas: 5 KFL
Masa:1.10-1.50
Matapelajaran:BM (En Sylvester)

Aku kena ganti kelas Sly...haih..malas baa
Dah la tgh hari buta
Panas
Melekit2 aku rasa
Aku naik la ke tingkat 3
tap...tap...tap(bunyi heels gitew)
Masuk je kelas tu..urghhh...serabut aku!
dengan budak melepak2 kat tepi balkoni
aku dah boleh agak
SPESIS apa student 5 KFL
Degil...tak makan saman...Nakal
kelas:assalamualaikum cikgu
aku:w'salam...duuuu (aku nak suruh duduk)
kelas:bismillahirahmanirahim....*doa sebelom belajar*
aku:(gelak2....tak sangka pula diorang ni tertib...haha)
Aktiviti untuk masa tu....aku suruh diorang buat kerja sendiri
terus budak2 riang ni keluarkan 1 bungkus tepung
aku:nape korang bawa tepung neh?
kelas:hari ni hari jadi #$%^(student dlm kelas tu...aku tak ingat nama apa)
aku:o...ok
aku tgk je aktiviti diorang
agaknye diorang nak 'dajal' geng diorang neh
tiba-tiba
boleh pulak diorang ambik tong sampah n isikan tepung ngan air...
JIJIK
boleh pulak diorang berkerumun kat tong sampah tu ramai...dah la bising...serabut aku..
cikgu kelas sebelah dah mencekak pinggang tgk reaksi budak2 ni...tak boleh jadi neh..silap2 aku pulak kena sound sbb yak boleh kawal budak2 neh...
aku:sape punye keje ni??aku nak sorang pegi buang bende kotor ni
budak1:bia sy buang cikgu..
aku:xpayah..aku tak nak ko buang...ko yang buat bende ni kan??aku nak orang lain...
budak 2:bia saya buang..
aku "membontoti" budak tu pegi buang bende jijik tu...
aku:eh..yg ko turun bawah nape??ko nak buang celah mana?
budak 2:buang kat toilet cikgu
aku:tak payah...buang kat tong sampah(betul2 terletak kat tepi pintu kelas)
budak 2:xpe cikgu...saya buang dekat bwh
aku:XPAYAH!!ko naek atas balik...ko nak pegi jaoh2 buat apa??naek cepat!yang laen masuk kelas...yg korang jual muka tepi kelas buat apa!!(menjerit aku....satu aras dgr)
Buat julung kalinya aku menjerit marah budak2.time praktikal tak ader pulak aku nak marah2 budak.degil sgt budak teknik ni...TAK MAKAN SAMAN!
Semua budak masuk kelas...aku pulak duduk kat meja guru...Tiba-tiba ader bende kecik kena kat badan aku...ader budak baling serpihan kayu kat aku..BODOH!
aku:sape baling ni kat aku??
kelas :ntah
aku:woi..aku tanya...sapa baling??
budak 2 :hehehe...sory cikgu..tersalah baling
aku:nape ko gelak??kau ingat aku buat lawak ke??perangai macam TAIK!!
erkk....sumpah aku terTRANSFORM jadi pemarah...Hari ini dalam sejarah~~
Kesabaran diperlukan bila dapat mengajar budak stok nakal PLUS tak makan saman...
DAN
ketegasan diperlukan bila mengajar budak-budak vokasional..ala-ala Ali Setan~



P.s: budak2 vokasional mmg ala2 Ali Setan...serius aku cakap!

2 comments:

Lady Ya-alif-nuN said...

aku dh merasa mase praktikal dulu...sbr je la ady...

Nurhasyimah Musa said...

pergh!!!!
aku takleh imagine kau jerit sampai satu aras boleh dengar beb!!
sumpah takleh bayang!huhu..
ko punya sek voka bidang apa ekh?