Tuesday, October 26, 2010

Si Capik...alahai...

Selasa jma 9.00 mlm kat tv2...aku pasti mesti ramai kaum2 hawa especially mak-mak,nenek-nenek akan terpacak terpaku kat dpn tv semata2 nak tunggu hero malaya yg capik beraksi...hahaha...termasuk la Puan Sri Hayati (merangkap mak aku) dan Datin Azizah(mak Yan)...(Yan..sorry kalau mak aku up ckit dari mak ko..kekeke..JK)..
Aku xtahu la dah berapa episod citer Capik ni ader kat tv...xsilap aku sejak dari aku belaja kat Upm ag...woahhh...lame tu...aku pernah la layan citer Capik neh..Tapi ape yg aku boleh katekan..pe mende la citer neh...KOSONG!!!tak ader pengisian LANGSUNG...ibarat makan asap...tader feeling..tiap2 minggu plot cerita same je..gadoh>>baik semula...gadoh balik>>baik pulak..adeh...mcm ni ke lifestyle orang Melayu yg dah bekawen..gado>baik..gado>baik...alahai...Wahai pengarah..tlg end kan cerita neh...aku rasa ader la jugak kanak2 under age yg tgk cerita neh..dah la bebudak neh bwu nak membesar...t ape pulak kefahaman diorang psl marriage eh...kawen sbb nak gado n baik semula..hekkk..jgn!!!bukan setakat cerita gado>baik...tapi cerita psl owg jahat...mak mentua xsuke menantu...alahai tabah nye Si capik neh...idop penoh ujian n rintangan...caye la ckp aku end cerita ni yg jahat semua jadi baek...mak mentua akan suke kat menantu..yg selalu gado akan baek semula n xgadoh2 da(dah jadi happy family la)...ohoi...xpayah tgk la cerita neh..dah taw end mcm mana SEBAB cerita DYH mmg mcm ni...sejak zaman citer polis trafik>>>Gerak Khas...sampai la cite Capik neh same je plot citer..hah!!mesti korang penah tgk citer Gerak Khas...tu citer zmn aku sekolah menengah kalau tak silap...sampai sekarang pun still wujud lagi citer tu...sampai pelakon dah bertukar ganti..alahai...Aduan Rakyat..sila bertindak!!tlg kemukanan luahan hati kaum remaja yg nak tgk citer yg laen dari yg laen..yang xmeleret2...yang xberulang jalan cerita...yg luar lingkop idea DYH yg same je dari dulu...heeee



:: Yan..aku dah post n3 psl Capik seperti yg ko harapkan dulu..ntah kenapa mlm ni aku rs mcm mengalami penderaan emosi terlampau sbb dgr lagu Si Capik berlegar2 kat ruang rumah aku ni...haihh::

2 comments:

Lady Ya-alif-nuN said...

aku pon jd trauma nk kawen bila tgk citer capik ni...
takut dpt mentua jht...hahahha

dD said...

muahahahahahaha...ak ingt ko tkt dpt laki capik...t kena hina...kekekeke