Saturday, May 14, 2011

aku tak salah!!

tak pernah aku face dgn dugaan yang Maha hebat mcm ni...aku tak pernah nak kan hal ni jadi...Demi Allah aku tak kuat nak harungi semua ni sorang..tapi aku percaya ada hikmah disebalik kejadian n Allah takkan bagi dugaan kat seseorang yang tak mampu untuk hadapinya..dalam kes aku ni mungkin aku mampu tanganinya...aminnn...moga-moga aku mampu harunginya..thanx to Sally Zai..because kau seorang je yang tahu...Family aku pun tak tahu...aku tahu ape yg berlaku mungkin kesilapan bodoh aku jugak...dari awal sampai akhir mungkin ak tak terfikir baik buruk sesuatu kejadian...pemikiran tak matang n terlalu mengikut perasaan..Nahhhhh.....menyesal??yeahh...a little bit menyesal tapi hal nak jadi...life must go on...cuma hati bagai terhiris..Allah saja yang tahu...
"semoga hari ini lebih baik daripada semalam"

cuma sekarang aku perlu bersihkan nama aku...sebelah pihak kata aku telah menghina dia..Ya Allah..tak pernah aku nak menghina orang...sebelah pihak aku tak tahu apa salah aku sampai block aku dekat fb...aku tak kenal ko...nape ko nak block aku...nahhh..sakit ati merana kot...bad perception org dah bg kat aku..mungkin bagi sesetengah org akan anggap biarkan laaa..dah diorang nak bg bad perception...tapi bagi aku bukan senang nak lupekan ape yg berlaku...dari kecik sampai besar aku tak pernah nak bermasam muka dgn org...aku tak pernah nak meleret2 bergado...pernah aku bergado dgn seorang kwn...tp aku tak boley duduk senang...aku mintak maap dgn dia...n berbaik n act like nothing happen...sebab aku rasa tak perlulah nak bermusuh-musuh mcm tu...idop tak senang..n NOW nahhh hal ni jadi balik kat aku..disebabkan si A nak menjatuhkan air muka si B nama aku pulak yang dijualnya...aku dah menghina seseorang tak berduet!!daymnnn...Aku tak pernah nak kata org mcm tu...what for??kaya sgtkah aku ni???WTF..seriuos aku cakap..nak aje aku face to face 2 mahkluk ni...apakan daya aku..Labuan sgt jaoh...bukannya boleh start enjin kereta then pegi mana2 settle kan hal ni...
Aku mampu doa kat Allah agar semua ni balik pada sedia kala....aku tak boleh duduk senang...aku tak kuat...aku perlukan sokongan org sekeliling tapi.....
Allah Maha Berkuasa...tader saper yang mampu selesaikan hal ni..Allah sahaja...n biar masa meredakan semua ni..aku dah tak mampu nak settle kan sebab lagi aku cuba untuk terus terang lagi aku kena!!kena maki hamun..kena sumpah seranah...

"jgn sesekali bermain dgn api lagi kita letak minyak ke api lagi membaralah api tu"

aku akan pegang kata2 ni...biar masa yang mematikan bara api tu...aku hanya berserah:(


4 comments:

therosputih said...

aku pun rasa aku tak salah pape, cuma salah langkah smpaikan aku juga terlibat dgn situasi yang mcm ni, tp terus terang, aku tak salah...

mereka di sekeliling makin ramai berpihak di sebelah pihak yang lagi satu sebab pihak dia sebok bercerita sedangkan aku, hanya berdiam diri..

dD said...

ape yg kite nak buat???perlu ke bersihkan nama sendiri??mcm mana..ak dah try tp stil nak maki hamun aku...mcm mana nak buktikan??tawakal jela....

Lady Ya-alif-nuN said...

beb, besar je mslh ko ni....cheer up ok.....kalo difikir sgt memang sakit pale n risau tak sudah....
yg penting be honest n terus terang....

mengalah x semestinya mengalah....

dD said...

tapi aku dah try explain...sebab tercabar maruah nama aku yg dijual...padahal tak pernah ak nak hina org mcm tu sekali...paling bsr dugaan yang aku face sekarang...sedey!!