Monday, May 16, 2011

aku puas!!!

Aku puas luahkan ape yg terbuku dalam hati aku...walaupun sumpah seranah yang aku dapat tapi syukur Allah kuatkan n tabahkan hati aku..jujur aku cakap ape yg berlaku mmg paling mencabar dan menggugat kesabaran ku..aku nyaris jatuh!!!tapi mujur aku diberikan kekuatan untuk hadapi semua ni..aku puas menangis..biarlah apa 'mahkluk ' tu nak cakap bila aku menangis teresak2 depan dia...janji aku puas...puas dan puas...
Aku harap lepas ni aku dapat mulakan hidup yang baru...dengan lebih tenang..dan lebih mendekatkan diri pada-Nya..ya..memang betul la orang cakap kalau kita ditimpa dugaan kita akan lebih dekat diri pada Allah..mungkin ini hikmah yang aku dapat daripada dugaan itu...aku lebih dekatkan diri dgn tuhan...aku nak mengadu dgn Tuhan...dan aku percaya setiap masalah yang kita hadapi pertama sekali yang perlu kita buat is mengadu dgn Allah, bukan maksud aku bila ada dugaan baru cari Tuhan.NOUP!!!Bila kita ditimpa masalah baru datang keinsafan.Apa yang berlaku itu adalah ketentuan Allah...kita akan belajar untuk menerima qada' dan qadar-Nya...and love diri sendiri before love others..aku akui sebelum ni ak lebih pentingkan perasaan org lain...tapi dgn apa yang berlaku aku sedar utamakan perasaan diri sendiri dulu...persetankan perasaan org lain!!bukan la 100% persetankan...tapi its better utamakan kepentingan diri dulu..jangan nanti akan menyesal dan menyakitkan hati sendiri...urghh..aku tak nak pisang berbuah dua kali!!aku tak nak!!!sakit....hati mcm dihiris...ngilu...semoga esok lebih baik daripada hari ini...aminnnn:)

p/s:apa yang korang akan buat bila nak lupekan sesuatu yang sgt2 susah utk dilupakan??hrmmmm....

2 comments:

Lady Ya-alif-nuN said...

yeah...syabas2...dh setle maslh...

dD said...

yeah....i loike...