Saturday, April 23, 2011

nur hidayah~

Aku ada terbaca kat 1 blog...sangat2 menyedarkan aku sebenarnya...

"NUR dan HIDAYAH perlu dicari bukan untuk ditunggu-tunggu.."

ibarat diri kita dalam satu bilik yg gelap dimana diluarnya ada cahaya matahari..untuk terangkan bilik tu dah tentu kita akan bukak langsir bagi cahaya masuk kan???
sama jugak dgn hidayah...bukan duduk menunggu dan merungut bila la Allah nak bagi hidayah..
Kadang2 tak faham kenapa ada sesetengah manusia yang keluarkan statement
"aku nak insaf bila Allah bagi aku hidayah"
tak ke terfikir yang kita hidup atas dunia ni pun sebab Allah...tak kan semuanya nak suruh Allah buat...bagi rezeki..bagi hidayah...bagi kejayaan..TAPI kita tak pulak mendekatkan diri padaNYA??tak kan nak suruh Allah dekat kan diri dekat kita???...

p/s:selamat beramal~~~:)

2 comments:

Lady Ya-alif-nuN said...

pergh....kematangan terserlah...

dD said...

hahaha....cepat2 la tuka kat labuan...meh mtg same2 ngan aku...lalalala