Tuesday, September 28, 2010

untuk girl2 yang bertudung SAHAJA..



“ akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang. Di atas kepala mereka pula(wanita) terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat”- hadith riwayat Ahmad , jil.2, ms. 223.

ahaks...aku bwu pasang niat nak simpan rmbot panjang n buat sanggol tinggi..tak pun aku baru berangan nak beli sanggul palsu/sanggol arab bagi up sikit tocang aku bile pakai tudung..HARAMMM wey...sekarang trend girl2 pakai shawl ngan sanggol nahhh setinggi KLCC...nice but HARAM noxx oi~~kalau yang berambut panjang tu bole dibuat sanggol tapi diikat n menyondong ke BAWAH not ke ATAS...so CANCEL angan2 mat jenin aku nak bersanggol setinggi KLCC..tamaw..tamaw...

p/s:berfikir dulu sebelum bertindak....:)

4 comments:

Nurhasyimah Musa said...

amboi, sampai berangan nak beli sanggul palsu..
tinggi betul cita2 kau nyah..=p

dD said...

haha..nak santek nye psl..tapi da buang jaoh2 angan tu noks...

Lady Ya-alif-nuN said...

aku pon de gak berangan cam tu hari tu...tapi dh x jadi...sebab tu la...
skg ni ade hajat nk potong rambut bagi pendek...hahaha...

Nurhasyimah Musa said...

haha! klakar la korang nih..aku tak pernah berangan pun nak buat camtu sebab macam tak cantik je aku tengok sanggul tinggi camtu..huhu..