Saturday, November 27, 2010

~life must go on yaw~

yeahhh...dah lame ak xtulis blog.rasanye byk giler bende yang aku nak citer.Belom cukop seminggu ak dok Labuan neh..Labuan???erghh...1st tyme jejak kaki kat sini..ya ampooonnnn..aku rs mcm lalala..ini ke Labuan??serius xbest...bosan..xde tempat utk melepak.yang ader UK(Ujana Kayangan).ni lah mall yg besar kat sini tapi dalam die xde la brg2 branded..biase2 je..kalau nk branded sikit dalam ni ader parkson je..boleh la kalau nak cuci2 mata nak tgk baju..tempat makan jux ader KFC n McD.tu je..yg laen mcm cafe2 biasa..tapi yang plaing byk jual arak la...ckp je nk arak brand ape berlambak dowh
Pastu kat sini coklat murah giler..cadbury,Ferrero roche,tablerone....perghhh murah siot..mmg xsia2 la aku stay sini sbb ak suke coklat...ape lagi eh yg murah???rokok!!!murah sangat2..sekotak ader yg 1ringgit...ader gak 4.70...wohooo...perfume pun murah..sape yg nak kawen boleh la dtg sini kot2 la nak beli perfume wat brg hantaran.kui3..kereta??sini murah jugak...atas jalan raya kat sini byk guna kereta import la...n yang paling byk org guna Honda City.Hinda City kat sini 61K je beb..kalau kat semenanjung tak silap aku 78k...perghh...nak aje aku rembat 4biji...4biji tayar la...hahaha
Ape lagi eh??pantai??aku rase cantik pantai kat sini..tapi aku belom sempat nak picnic kat pantai..sebab baru malam semalam aku lepak pantai..lepak jap je..tak ley lepak lame2 ari dah malam..Pasal org2 kat sini-aku xberapa kenal la org kat sini..setakat org dalam sekolah ni aku rs diorang sgt ok..mesra2 gitew..tapi kalau pergi bandar Labuan ak tgk org sini sume stok muke jahat je..haha..byk sgt yg bertatu..takot gak aku.tapi sini ramai orang Filipina..maybe yg muke stok gengster tu org Filipina kot...heeeee:)
owh...lupe plak ak nk bgtaw pasal kwn2 aku kat sini..cikgu2 baru yg dari semenanjung ader 3 org je..aku,Dani n Jamal...yg dari Sabah ader sowang je..name Nett..diorang sgt BEST2..giler2 mcm aku so aku rs lega sgt2 sebab dpt kwn mcm diowang..xde la aku tension kat sini sorang2..
Kat Labuan ni aku stay kat rumah warden..sebab aku kena jadi warden asrama selama 2 tahun..oh mai...lame tuh.Best jugak jadi warden xpyh pening2 cari uma sewa..uma kat sini sewa mahal giler~~n kalau jadi warden ni xpyh byr duit sewa rumah n bil2 elektrik n air..so nak pakai bape byk air n elektrik xkisah la...bukan aku yg byr.TAPI yg xbestnye jadi warden aku xdpt elaun perumahan..kat sini elaun perumahan 900 beb...byk tu..Citer psl rumah,1st tyme aku jejak rumah ni-mengucap panjang korang taw x..rumah ni da terbiar setahun kalau xsilap...dah mcm rumah hantu aku tgk..kotor tu xpyh sebot la..geli aku!setiap pelusuk rumah ni penuh dgn tahi lipas..lipas pulak bersepah2...wooooo...musuh ketat aku sepanjang hayat!!so aku datang sini hari Selasa n mlm tu jugak aku kerja keras cuci tahi-tahitan tu..bluekkk..rabu baru la rumah tu fully bersih tapi xpindah lagi..sebab byk barang yg xbeli lagi..kirenya aku tunggu barang sume complete then baru pindah uma tu..sementara tu ak stay kat rumah warden laen..smlm aku pegi beli washing machine,jug kettle...beli yg penting je sebab no ongkos!!gaji masuk bulan 1 kalau xsalah aku..
So hari ni aku dah siap2 masuk umah...umah aku da comel daripada dulu..hahah..dah rupe rumah la~~~So rumah ni lah tempat aku tydo,makan,mandi,nanges n bla bla bla selama 2tahun akan datang...n paling kurang 3 tahun la aku kena stay kat sini..lama tuh...ntah boleh bertahan ke tak aku hidop kat sini..dah la port cun nak lepak xde..kecik je Labuan neh...sejam je dah boleh explore...bygkan la 3 tahun kat sini aku nak explore ape???wawawawawa...tv??siaran tv xdpt kat sini..kalau guna antena mmg xdpt pape pun.No wonder la orang sini guna Astro..
Ape lagi eh???makanan kat LAbuan ni aku xtahu la ape yg special...tapi hari tu ak try makan umai(xtaw la ejaan mcm mane tpi bunyi umai la)...made from ikan mentah yg diperap dgn air asam...rasa mcm kerabu la tapi ada ikan..macam tu lah..yang laen2 aku xtry lagi..next tyme yaw~~
Itu jela kot yg aku nak citer..Act byk ak nak citer tapi cam mls nak taip...


p/s:aku dah start rindu family aku n bf(lalalala)...hahahahaahahaha...xpe..21 Disember aku balik semenanjung...yihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

7 comments:

Lady Ya-alif-nuN said...

oit...slmt berjuang la okah...
pekes x upload gmbr umah ko ...

x pon upload la muka homesick ko tu...

dD said...

haha...xsempat nak snap...t aku snap g...heeee:D

~ Pinguienise ~ said...

hhehehe..pOst yg kunanti2 kn gamaknye .... sabO la kiah .... 3thn xlme kOwt ... n plg besh kt c2 zOne bebas cukai kOwt aku ase ..ley ar beli kete mrh n plg syiOk perfume la kiah oii ... hehhee..nnt bley ar aku kirim ko beli perfume kn ... hikhik ... i loikeeeeee

dD said...

hahaha..ko list ko nak hape...t ak beli...bank in wit dulu ah...kekekek

~ Pinguienise ~ said...

wOkey ..tarak hal ...tp tggu aku keje gak ...hoho ...weh ..sgt rugi anda dOk umh warden ... kn mak da ckp ...elaun umh sgt besh kt sanun kiah oii ...ekau xnk caye ........

dD said...

sini elaun uma 900 beb...da boss swo jd warden 2 tahun...hangen weh...nak aje ak smekdown itu boss...hee:D

~ Pinguienise ~ said...

hoho .... knp ko xsemekdOwn je weh ..ala xpela ... kire ko dah xyah nk bayO bnd2 lain kn ...air api sume kn ..