Wednesday, November 17, 2010

~Labuan...here i come~~~



Hokeyh...ati da tenang.Dah mampu terima kenyataan.."NOOR ADELIA AHMAD OTHMAN...awak mmg dapat di Labuan"..kate akak KPM td.Aku call nak tahu pasal prosedur nak g sane..adeh..jaoh tu beb..kena seberang Laut China Selatan kekdahnye..mula2 dapat tahu dapat Labuan aku rs mcm mimpi...happy plus risau.Weh aku xpenah duduk jaoh2.setakat jarak 300++ dari rumah ak biase la.Tyme aku blaja kat UPM tiap2 minggu aku balik Perak.Kalau stay Labuan...bayangkan!!!Tapi xpayah nak fikir banyak2 la..keje punya pasal-i rela taw...lagipun kejap je(ayat menyedapkan hati..hahaha)
So kena kuatkan semangat nak hidup kat sana.Bukan selalu ak nk berdikari.Memang aku nak pun jaoh2 sebab nak train diri aku supaya BeRDIKARI..Lagipun zmn dah maju.SMs,Ym,3G,berukband...ade apehal nak risau kan!!kawan??heh..nanti ak dpt la kawan kat sana..bukannya aku seorang2 kena campak kat sana..ramai weh..
Oh..ari ni Khamis sudey...Isnin aku lapor diri kat Hotel Empress Sepang..Selase ak fly...yihaaaa...n Rabu bermula la hidop aku as perantau!chewahh...
And pade kwn2 aku yg selalu usha blog ak neh dun worry-i bawak berukband yaw...so blog ni akan dihapdate dari mase ke semasa ogayh!!
Dan baru jap tadi aku call SM Teknik Labuan...buatkan aku jadi gerun nak pegi.Aku bercakap sendiri dgn PK 1...Puan terkejut weh bila ak cakap option aku matematik.."aik..nape anta lagi cikgu math kat sini..da belambak dah"...erkkk...aku just gelak jela..adehh..Wahai Puan PK..jgn bikin sy gerun n risau...bukan saya yg volunteer nak dicampakkan kat sana..KPM punye keje..hukhuk...Dan aku rasa aku kena ajar Perakauanan la kot memandangkan da belambak cikgu math kat sekolah tu..
Dan yg paling mengujakan bila aku tanya pasal kediaman aku kat sana.."Guru-guru baru kami akan letak kan di asrama..kirenya awak nanti jadi warden asrama la"
Weh....lega...Alhamdulillah~~wait n c la betol ke x...haihh


:: lepas ni aku jadi org Labuan la...hahaha ::

7 comments:

Nurhasyimah Musa said...

amboi gembiranya dia nak jd warden..huhu..

nway, drp entri ini aku dpt rasa keterujaan kau nak ke sana..aku tumpang hepy nyah!

nnt kalau balik semenanjung, jgn lupa beli cenderamata utk aku..haha..tiba2 kheeennnn...=p

dD said...

mek...mak hagak la teruja...tapi xtahu la bile sampai sane keTERUJAan tu bertukar jadi laen..wawawa..hope mak boley menten kan thp keTERUJAan mak tu..mek doakan mak yerk..
jgn risau..kalau t d peluang kite jumpe mak bg mek sovenir(betul ke ejaan neh??)...kekekekek

Enh Ear said...

sabar ye ady...
t kalo aga2 ko tensen2..
ko post ja kat blog ni..
aku jadi pembaca setia...
mane tahu..
aku yg belum posting ni dapt amik mood ko.
kot2 dapat sne gak.. huhuhuhu

Lady Ya-alif-nuN said...

bangga mak dpt kwn yg bkl berjuang di rantauan ni....
naseb baik dpt bandar...

nanti bila vas dh dpt posting kita celebrate kat labuan....

penginapan kat umah ko la nanti....

hahaha...

mak nak kirim lancer hijau sebijik...
kalo xde mak nak RX8 kaler oren...
5 tahun ko kat sana, bleh bwk balik semnanjung sekali...

dD said...

muahahahhahaha..ader2 je la korang neh...hagak2 la nk lancer cik yan oi...midah arap2 la t ko dpt labuan yerk..ader la tmn ak t..muahahah

mun said...

pergh warden~ kena bangun awal!! kena tido lewat. kekeke :P


all the sayang. kalau ada mamat2 hensem tolong cop utk mun :P

dD said...

muahahhaha...no hal muntot oi...ak ngan ko taste yg same...klo ak bekenan mesti ko pun kan..t ak tlg poskan mamat ensem utk ko yerk~~